maandag 12 augustus 2013

Épernay - Montmort-Lucy : 24km

SMS verstuurd op 12/08/2013 om 15u20

“ Mijn been voelde vrij goed aan vanochtend, maar ik wist dat 24km te voet niet zou gaan dus heb ik 4km de bus genomen tot net buiten stad. Deze busrit was gratis want de chauffeur gaf met een knipoog mijn geld terug toen ik afstapte. Na 12km wandelen kwam het dilemma: de laatste 8km door een immens bos zonder autowegen, of autostop doen rondom het bos. Ik trok mijn tenen 5sec omhoog en mijn been gaf uitsluitsel door middel van een doffe pijnscheut: autostop dus. Er was mij richting Montmort al 30min geen auto meer gepasseerd, maar 10sec nadat ik mijn rugzak uitdeed, verscheen er een Citroën aan de horizon. Gaetan (de bestuurder) nam normaal gezien nooit lifters mee, maar hij zag mijn schelp en stopte de auto. Hij bracht me de laatste km’s naar Montmort. Pelgrims neemt hij wel mee want zijn ouders groeiden op in de streek rond Santiago. Het zit me wat tegen de laatste dagen maar St-Jacob is me nog niet vergeten! :)
P.S. Bedankt Jef L. voor de bemoedigende SMS ! “

3 opmerkingen:

  1. Beste Thomas we willen je melden dat er al 3 stortingen zijn gebeurd voor een totaal van 90,00€

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vriend Thomas, heb in scherpenheuvel en banneux kaarsjes laten branden in de hoop de je been het houd !

    Je berichtjes zijn super boeiend om te lezen Thomas :-)
    Houd je goed man !
    Koen Lodewijk Vanhemel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijk dank, Koen! Ik heb onderweg ook regelmatig een kaarsje voor u gebrand, en natuurlijk in Santiago ;)
      Groetjes uit Porto!

      Verwijderen