zaterdag 10 augustus 2013

2e rustdag Rilly-la-Montagne

SMS verstuurd op 10/08/2013 om 10u35

“ Het Suikerfeest duurde eergisteren nog tot een gat in de nacht. Ik ben gisterenochtend om 6u samen met de arbeiders opgestaan uit solidariteit :) Met kleine oogjes deelden we een laatste tas koffie en werden alle adressen uitgewisseld. Na het afscheid begon ik aan de afwas. Ze wilden het niet, maar ik stond erop ook eens iets voor hen te mogen doen… En eveneens had ik dan iets nuttig te doen in plaats van lezen, TV kijken en in de zetel liggen. Rilly is een poepchique dorp vol champagnehuizen maar het voelt aan als een gouden kooitje. Het enige dat ik hier kan doen is af en toe een Grimbergen gaan drinken in de Bar Tabac en daar lukt het maar niet om eens aan de babbel te geraken met iemand (wat in ieder ander Frans dorp een vanzelfsprekendheid is)… Deze namiddag kan ik eindelijk terug gaan wandelen! Ik heb mijn been goed verzorgd en heb geen zeer meer sinds gisterennamiddag. Ik hoop dat de 10km met lichte rugzak vlot gaat verlopen. Dan heb ik tenminste weer het gevoel vooruit te gaan en rond ik eindelijk de kaap van 400km. Want een pelgrim die niet kan wandelen, is als een vis op het droge :) Mijn bedoeling was om na 20 dagen een gemiddelde van 25km/dag te bereiken en aan te houden (inclusief rustdagen = 2700km in 108 dagen). Tot en met Reims zat ik netjes op 23km/dag. Nu zakt het echter stilaan onder de 20km/dag (20km/dag = 135 dagen bijvoorbeeld). Pas binnen een week ga ik terug 25km/dag kunnen halen naar alle waarschijnlijkheid. Maar we blijven de moed hoog houden en nemen het van dag tot dag : ) Duimen maar en fijn weekend daar in Limburg!!! “


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten