maandag 2 december 2013

Viana do Castelo - Esposende: 28km (totaal : 2982km)

SMS verstuurd op 02/12/2013 om 03u03

“ Ik ga in herhaling vallen: stralend weer vandaag en het vooruitzicht aan de nodige km’s strand. Op de honderden meters lange ijzeren brug met 2 verdiepen over de brede Rio Lima, verlaat ik Viana. Via een verlaten route baan ik me terug een weg naar de oceaan. Slechts af en toe passeert me een auto en plots kom ik 1 voor 1 vrouwen tegen op stoeltjes naast de weg. “Te oud en afgeleefd voor het oudste beroep ter wereld”, grap ik in mezelf. Iets verder blijkt dat ik fout zat: ik ben op een Portugese versie van de Chaussée d’Amour beland! Ik ben maar snel richting Praya Amaroso afgeslagen en wandel terug het strand op. Stranden genoeg, en in alle vormen en maten vandaag. Vooral de keienstranden zijn leuk: miljoenen mooi afgeronde stenen in alle kleuren. Ik begin schelpen en stenen te rapen (wederom een keihippe hobby van me…) maar ik geef het op. Aan dit tempo scheut mijn rugzak van mijn rug binnen de kortste keren. Ik heb alles terug eruit gekieperd en 1 mooi torentje mocht ik houden... Enkele km’s verder wordt het wel wat zwaar als de laag keien plots meters dik wordt en ik amper nog vooruit geraak. Ploeterend door de duinen geraak ik er op een slakkengangetje uiteindelijk toch voorbij. De laatste km’s tot Esposende is het terug een normaal zandstrand en terwijl ik aan mijn hotel arriveer, mag ik weer een prachtige zonsondergang beleven: een heerlijke dag… :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten