dinsdag 22 oktober 2013

Zubiri - Zizur Mayor: 26km (totaal : 1967 km)

SMS verstuurd op 21/10/2013 om 18u52

“ De laatste 2 weken heb ik altijd met bekend volk in de gîte gezeten maar gisteren zag ik enkel onbekende gezichten. Voor even althans want na bijna 90 dagen quasi alleen op de weg te zijn, heb je maar een uurtje nodig om de 15 andere te leren kennen (zelfs de 3 super asociale Koreanen konden me niet ontsnappen…). Wel een gekke nacht: Mike, de Australiër in het bed onder me, begon in zijn slaap plots afwisselend hysterisch te janken als en klein kind en demonisch te schaterlachen. Ik probeerde hem wakker te schudden. Hij keek me aan als een zombie maar reageerde niet. Vervolgens stopte het brullen en sloeg hij 30min lang wild met zijn armen om zich heen. ’s Morgens neem ik hem even apart en breng hem op de hoogte. Hij herinnert zich er niets van maar hij wijt het aan zijn diabetes… Het is stralend weer tijdens de etappe. Er is wel veel volk om in te halen, dus ik neem weer de rustige oude Camino tot Pamplona. Drie uur lang geniet ik van de mooie, bruisende stad en eet ik mijn buikje vol (een ordinaire kebab, dat was lang geleden!). Om een rustige slaapplaats te hebben, wandel ik nog 5km verder tot Zizur Mayor. Snel een douche nemen en een wasje doen, 3u met de voetjes omhoog in de Spaanse zon zitten op het warme terras en vervolgens op restaurant met 3 Ieren, een Australische en een Amerikaanse. Het is zo slecht nog niet in Spanje! :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten