zondag 13 oktober 2013

Pimbo - Pomps: 25km (totaal : 1795 km)

SMS verstuurd op 13/10/2013 om 09u02

“ Ik besluit vroeg te vertrekken want mijn neus zit potdicht. Pimbo ligt hoog op een plateau dus tijdens de afdaling krijg ik een prachtig zicht op de nevelige velden tegen de opkomende zon in. Het belooft stralend weer te worden maar in de grachten ligt voor de eerste maal ijs en er staat een snijdende oostenwind. De 4 lagen kleding (kan tot 8 of 9 gaan), handschoenen en muts komen dus goed van pas. De naam van het eerste stadje dat ik tegenkom is onuitspreekbaar, wat wil zeggen dat ik in het Baskenland ben aangekomen :) Na een bezoek aan de supermarkt, de apotheek en een warme kop thee gedronken te hebben, ga ik verder richting Pomps door de ontelbare maisvelden. Ergens halfweg krijg ik een eerste zicht op de statige Pyreneeën. De komende 4 dagen zal ik langs ze af wandelen tot ze in Saint-Jean-Pied-de-Port nog maar 1400m hoog zijn en ik Spanje in kan klimmen: aftellen! :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten