zaterdag 5 oktober 2013

Montcuq - Durfort-Lacapelette: 24km (totaal : 1558 km)

SMS verstuurd op 04/10/2013 om 22u09

“ Zoals jullie gemerkt zullen hebben, hield ik het gisteren sober. Twee gebeurtenissen zou ik toch graag willen vermelden :) In een gehucht genaamd Bruxelles kwam ik zowaar 2 Vlaamse toeristen tegen die me een ‘jat’ koffie en Belgische speculaas aanboden aan de voeten van Jeanne d’Arc. En met Tim, een toffe kiwi uit Nieuw-Zeeland, kwam ik terecht bij de bijzonder prettig gestoorde eigenaars van de gîte des Lestos in Montcuq, Jean-Michel en Patricia: slapen in een omgebouwde koeienstal, overal kippen, pintjes in de zon, verplicht op muren schrijven, en een heerlijk diner waarna er plotseling 19 flessen zelf gebrouwen likeur als een deus ex machina vanuit het plafond op tafel ploften… Toffe tent dus :) Begrijpelijkerwijze bijgevolg een iets minder tof ontwaken. Jean-Michel duwt me lachend een kop koffie in mijn handen terwijl ik hem aanraad de fles Hasseltse jenever in het vervolg voor de 19 andere boven te halen :) Het lijkt te gaan regenen dus blijf hangen tot 11u. Een ferme misrekening want eenmaal onderweg wordt het plots drukkend heet. Sloffend kom ik aan bij de volgende gîte in Durfort en daar zit Tim met een roodverbrand gezicht op het terras bij te komen. Ik vraag me luidop af wie van ons 2 Jean-Michel vandaag het hardst vervloekt heeft. ‘Never again…’ besluit Tim. 3u later haalt onze gastvrouw na het diner een fles Eau-De-Vie boven. Tim herinnert zich mijn spoedcursus Nederlands kennelijk nog: ‘Ientje ies gientje, Thomas…’, ‘… and one can not stand on 1 leg, Tim’ Santé! :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten