vrijdag 11 oktober 2013

Lectoure - Condom: 35km (totaal : 1662 km)

SMS verstuurd op 10/10/2013 om 20u46

“ Ik heb het eerste uur samen met Steve gewandeld. De 79-jarige Canadees had schrik de GR niet terug te vinden. Eenmaal op het juiste pad nemen we afscheid en ik raad hem aan op de weg te blijven aangezien het erg mistig is en de jagers het niet zo nauw nemen met de regels. Het was leuk wandelen in de mist, tot je op 10m van de GR een debiel met een tweeloop ziet lopen. Hij zegt ‘bonjour’ en ik herinner hem aan het verbod op jagen als het mistig is maar daar moet hij eens goed om lachen… Gelukkig klaart het gauw op en eenmaal op een plateau tussen de velden van de Gers geldt er een algemeen jachtverbod. Ik ontmoet Paul, een financieel adviseur uit Luik, en zie na 20 dagen Sabrina terug die te voet uit het noorden van Duitsland kwam en aan een tocht van 3000km bezig is. Het was leuk babbelen tot we in Condom aankomen en we ieder een andere gîte kiezen in de hoop eens een avond alleen te zijn… Ik schiet weer raak met mijn systeem om een slaapplaats te kiezen (in goede gîtes, de beste gîtes voor de komende dagen vragen en vervolgens uit dat lijstje de gîte kiezen die het minste reclame maakt…). Ik heb een volledige gîte met hospitalier, Jean-Paul, voor mezelf. Jean-Paul heeft tonnen ervaring en kookt al donativo een viergangenmenu voor me. Uiteindelijk wordt het veel te laat en heb ik een volledige lijst tips en groeten om te doen van Jean-Paul tot in Santiago :) “

Geen opmerkingen:

Een reactie posten