zondag 1 december 2013

Vigo – Baiona 25km (totaal gewandeld: 2910km)

Porto, Hotel Aliedos, 19u55 Portugeese Tijd

Myn hotelkamer is keigezellig dus blijf in Vigo plakken tot na de middag. Eenmaal op weg enkele km's door de grote havendokken, langs de grootste vismijn van Europa, op de kustweg een prachtig zicht op de stranden van de Cies-eilanden (waarvan er 1, het strand van Rodas, door The Guardian werd uitgeroepen tot mooiste strand ter wereld), en vervolgens kom ik op Samil beach terecht (het grote strand van Vigo). We zijn eind november en er liggen hier zowaar vrouwen in bikini te zonnen. Zelfs zonder dat extraatje is dit een prachtige plek. Km's wandel ik op het strand in het zonnetje in mijn zomerhemd, denk terug aan alle zware avonturen van de afgelopen maanden en kan mijn geluk niet op als ik nu rond me kijk. Alles wat ik wou van deze reis was me gegund, ik heb geen grote problemen gehad, ik kreeg integendeel nog zoveel meer, en hier wandel ik nu in een dergelijke paradijselijke omgeving: deze kustroute wordt een fantastisch einde van een droomreis... Ik word er stil van en voel me gek genoeg wat ongemakkelijk: waar heb ik dit allemaal aan te danken? Van dat gedacht wordt een mens nederig, en zo ontzettend dankbaar, vooral dat. Hoewel ik nu niet bepaald een gelovig mens ben geworden tijdens deze reis, ga je na alle gekke avonturen en voorvallen wel eens twijfelen of er daarboven toch niet iets of iemand op je neerkijkt, iemand die me om een of andere reden wel heel goedgezind was en is...

Na Samil beach weer enkele km's het asfalt op tot het volgende paradijselijke strand, dat van Nigran met haar gekke kerk, om vervolgens rondom het prachtige (hoe vaak zou ik dat woord al gebruikt hebben op deze blog, overigens?) estuarium van de rivier Minor, en door de duinen van Sabaris naar het toeristische Baiona met haar prachtige historische centrum en de replica van de Pinta die hier aanmeerde na terugkomst van Amerika. Wederom geen albergue dus dan maar een 3sterrenhotel met deftig restaurant. Klinkt allemaal duur maar kost hier maar 1/2de tot 1/3de van wat je in Belgie zou betalen... wat ik eigenlijk helemaal niet zo erg vind ;)

Huidige route

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten