zondag 1 december 2013

Padron – Pontevedra 26km (+15km autostop; totaal gewandeld: 2851km)

Porto, Hotel Aliedos, 18u50 Portugese tijd

Met 1 van de 2 collega's ben ik vrij laat blijven plakken gisteren, dus na een straf ontbijt met kleine oogjes weer op weg richting Pontevedra, oftewel het Tweede Santiago (zoals de stad ook wel eens genoemd wordt), terwijl de andere twee hun laatste etappe aanvangen richting het grote Santiago. Vandaag geen grote wegen maar groene Galicische heuvels, bossen en meer mooie dorpjes; en dat bij bijna 20 graden en vlakke zon. Alle ingrediënten dus voor een heerlijke wandeling en wat iedereen me vertelde, blijkt waar: de Camino Portugues is prachtig! :) Geen graffiti, geen afval en weinig pelgrims, dus iedere collega die je tegenkomt, wil graag een babbel slaan. In een mooi bos loop ik 3 Brazilianen tegen het lijf. 1 van hen heeft zelfs een boek geschreven over deze camino. We delen alle koekjes die we hebben en blijven uiteindelijk meer dan een uur babbelen. Alle Brazilianen die ik ontmoet, zijn zonder uitzondering ontzettend leuke mensen, heel spiritueel ook, weer een mooie ontmoeting dus. In Caldas de Reis blijf ik op een zonnig terrasje naast de Romeinse brug plakken en zit vervolgens met een probleem: ik heb te weinig licht en tijd om tot de volgende albergue te geraken. Haal mijn planning boven en beslis 15km tot Pontevedra te liften, waardoor ik dan ook direct een volledige dag win om Porto te bezoeken. Een uurtje later wordt ik afgezet in het prachtige historische centrum van Pontevedra, vind een goedkope kamer in een pelgrimshotel en drink een deel chupito's aan de toog bij de vriendelijke uitbater van het hotel. Trots vertelt hij over zijn zoon, Felix Garcia Perez, en hoe deze vice-wereldkampioen rolstoeltennis werd. Vergeleken met een dergelijk prestatie valt mijn wandeling toch in het niets...

Huidige route













Geen opmerkingen:

Een reactie posten